Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni, ha raktár bérlés előtt állunk?

  1. Lokáció
  2. Parkolás
  3. Méret
  4. Műszaki adottságok
  5. Költségek
  6. Szolgáltatások

Most nézzük meg kicsit tüzetesebben is a fő szempontokat.


Lokáció:

  • Mindenképpen fontos szempont, hogy a leendő munkavállalók könnyen meg tudják közelíteni a munkahelyüket. Lehetőség szerint autóval és tömegközlekedéssel is elérhető legyen az ingatlan.
  • A beszállítók és ügyfelek szempontjából is fontos a jó lokáció kiválasztása.
  • Érdemes megfontolnunk, hogy tevékenységünk szempontjából belvárosi vagy inkább ipari területen levő ingatlan lehet az ideálisabb.
  • Van, amikor az is fontos szempont lehet, hogy autópálya is legyen a közelben.
  • Érdemes megnézni az ingatlan szomszédságában milyen cégek működnek.


    Parkolás:
  • Bizonyos ingatlanok esetében biztosított az ingyenes parkolás az ingatlan közvetlen környezetében. Ez lehetséges, hogy limitált számú lesz és függhet a bérlemény nagyságától is, hogy hány helyet biztosít ingyenesen a bérbeadó.
  • Akadnak viszont olyan ingatlanok is, ahol csak plusz díj fizetése ellenében lesznek elérhetőek parkolóhelyek.

Méret:

  • Fontos szempont, hogy felesleges területért ne kelljen fizetni. Így érdemes megvizsgálnunk, mekkora terület is az, amire valóban szükségünk van.
    Amennyiben raktározás a cél, akkor érdemes végig gondolni tudunk-e esetleg polcrendszerben is gondolkozni – ezzel ugyanis teret és helyet nyerhetünk.
  • Nem utolsó szempont az sem, hogy a jövőben szeretnénk-e terjeszkedni.
  • Bővíthető-e az iroda terület, ha nem elegendő, ami rendelkezésre áll?

Műszaki adottságok:

  • Hűthető/fűthető csarnok, iroda rész rendelkezésre áll-e? (Gázzal feketesugárzó vagy hőlégbefúvásos rendszer működtethető, iroda esetében általában klíma rendszerrel biztosított a hűtés és a fűtés.)
  • Meghatározó lehet, hogy az ipari padló milyen mértékben terhelhető.
  • Az ipari kapu mérete sem elhanyagolható szempont sok esetben. Például, ha szeretnénk, hogy egy kamion is be tudjon állni a csarnokba akár arra az esetre, ha rossz idő van és úgy könnyebb az áru be-ki rakodása.  Valamint amennyiben szükséges rendelkezésre áll-e rámpa vagy dokkoló kapu.
  • Érdemes megvizsgálni épület külső- belső világításának tekintetében van-e speciális igényünk.
  • Raktározás, gyártás esetében az ingatlan belmagassága is egy fontos szempont.
  • Amennyiben a biztonság is szempont, akkor érdemes megvizsgálni van-e a területen kamera rendszer, riasztó rendszer.
  • Mennyi áramra van szükségünk, esetlegesen amennyiben bővítés szükséges arra van-e lehetőség.

Költségek:

  • A fő költséget az ingatlan m2 alapon számított bérleti díja fogja adni. Ez iroda és raktár esetében általában eltérő lesz, de van, ahol egyben kalkulálnak árat.
  • Kaució: általában 3 havi bérleti díjnak megfelelő összeggel kell kalkulálni
  • A rezsi díjjal külön kell általában számolnunk. (gáz, villany, víz)
  • Sok ingatlan esetében az éves építményadó m2– re bontott részét is meg kell fizetnie a bérlőnek, így erre is érdemes rákérdezni a bérbeadónál mielőtt döntést hozunk.
  • Üzemeltetési költséggel is kell számolni és van, ahol külön őrzési díj is kerül felszámolásra.


    Szolgáltatások:
  • Van, ahol biztosított targonca, villás emelő bérlési lehetőség is.
  • Külön területen kialakított öltöző és zuhanyzó használatának lehetősége.
  • Tárgyaló bérlésének a lehetősége alkalmi jelleggel.

Egyeztesse igényét elérhetőségeink valamelyikén:
kovacsandkovacsbt@gmail.com
+36 30 351 2345 vagy + 36 30 944 3787